Amnesty Woudenberg

Groeten- en schrijfacties

Foto van man met stapel kaarten

Waar en wanneer zijn de groeten- en schrijfacties?

Elke 2e zondag van de maand worden er schrijf- en groetenacties gehouden door Amnesty Woudenberg in de protestantse en in de katholieke kerk te Woudenberg. Met petitielijsten vragen wij aan regeringen in binnen- en buitenland om aandacht voor actuele situaties waarin mensenrechten worden geschonden. Bijv. in landen waar mensen om hun mening, religie en/of sexuele geaardheid in de gevangenis zitten en geen eerlijke rechtsbijstand krijgen.

Wat zijn groeten acties?

Naast de petities, doen we ook aan groeten acties. Er worden dan kaarten verstuurd naar mensen in verdrukking en/of hun familieleden, aan mensenrechtenorganisaties die werken onder zware omstandigheden en aan gedetineerden die vastzitten omdat hun land de mensenrechten niet naleeft. Amnesty Woudenberg stuurt kaarten om hen een hart onder der riem te steken en om te laten merken dat hun situatie of hun werk niet onopgemerkt blijft. Ook deze actie wordt maandelijks uitgevoerd via de protestantse en katholieke kerken, maar kunnen mensen ook individueel aan deelnemen via de onder genoemde website.

Hoe kiezen jullie voor wie actie gevoerd wordt?

Amnesty International geeft iedere maand suggesties voor welke mensen actie gevoerd kan worden en de werkgroep Woudenberg maakt daaruit een keuze. Op de petitielijsten kunnen mensen hun handtekening zetten om de actie te steunen, dit kan ook thuis vanaf de bank online of via sms. Wilt u ook meedoen, kijk dan voor meer informatie over lopende acties op www.amnesty.nl.