Amnesty Woudenberg

Schrijfmarathon 2014

Alle schrijvers bedankt!

In de afgelopen jaren heeft Amnesty Woudenberg concerten en theater georganiseerd om kennis over te dragen en aandacht te vragen voor mensenrechten. Deze december organiseerden we een schrijfmarathon, op zaterdag 13 december, van 12.00 tot 16.00 uur in het Cultuurhuis Woudenberg.

Start schrijfmarathon door burgemeester

De schrijfmarathon werd gestart door burgemeester Titia Cnossen: ,,Het is belangrijk dat Amnesty door middel van deze schrijfmarathon de aandacht vestigt op de slachtoffers van geweld en oorlog in vele landen ter wereld. De kinderen van nu moeten in de toekomst deze activiteiten overnemen. Het is mooi dat in Woudenberg kinderen hierbij al betrokken worden."

Burgemeester Cnossen start schrijfactie Amnesty Woudenberg

Opbrengst

Deze schrijfmarathon heeft 120 handgeschreven brieven en 208 ondertekende brieven opgeleverd! Ook de kinderen hebben hun best gedaan met wel 138 getekende kinderkaarten. Eveneens dankzij de inzet van de kinderen van de Sportieve Naschoolse Opvang Woudenberg.

Schrijvende kinderen

Kaartenslinger schrijfmarathon Woudenberg 2014

Achtergrond actie

Amnesty Woudenberg houdt elk jaar rond 10 december activiteiten om aandacht te vragen voor mensenrechten omdat op die dag in 1948 de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens werd ondertekend door de Verenigde Naties. Amnesty Woudenberg is onderdeel van Amnesty Nederland, één van de grootste afdelingen van Amnesty International dat zich wereldwijd inzet voor slachtoffers van schendingen van mensenrechten zoals het recht op vrije meningsuiting en het verbod op willekeurige vastzetting.

Schrijfmarathon Woudenberg 2014